"Sıcak Nal" kapıya asılmaz!


İki Aylık Edebiyat Dergisi

18 Haziran 2011 Cumartesi

Sıcak Nal Kitapları: Yaygaracı Ruhlar - Hayatın Peşinde

YAYGARACI RUHLAR 

ILGIN YILDIZ, 22 Ağustos 1980 tarihinde Ankara'da doğdu. Halkla İlişkiler ve İngiliz Edebiyatı öğrenimi gördü. İlk öyküsü 2003 yılında “Varlık” dergisinde yayımlandı. Öykü, çeviri, röportaj ve makaleleri çeşitli dergi ve gazetelerde yayımlanan yazarın ilk kitabı, “Yaygaracı Ruhlar”

Yaygaracı Ruhlar, Ilgın Yıldız’ın ilk öykü kitabı ve aynı zamanda, Komşu Yayınları’nın öykü ve romanlar yayımlayacağı “Sıcak Nal” dizisinin ilk kitabı. Komşu Yayınları, şiir kitaplarını da “Yasakmeyve” dizisinden yayımlıyor. 

Ilgın Yıldız, Yaygaracı Ruhlar'da, büyülü gerçekçi bir dil kullanıyor. Hiçbir kalıba sığdırılamayacak insan varoluşunun yaygaracı doğasında gezinen öyküler, insana ve hayata dair gizleri çözmek yerine, çoğaltıyor.


(...)

Sesimin yankısı beni bulana dek biraz zaman geçti. O süreç boyunca gözlerimi kıstım; sanki sesim beni yeniden bulduğunda, büyük bir patlama gerçekleşecekti. Burada, karikatürlerden oluşan bir gökyüzünün altında, beni bekleyen o ılık uykuya yenik düşecektim.
Sonra silkindim ve yine meydan okudum. Bu kez daha da yüksek:

“Bay Adelaide?”

Uzaklardan, derinlerden bir ses duyar gibi oldum. Bu sesin, bir yılan gibi kıvrıla kıvrıla koridorlardan geçişini, holde dikilen bedenime ulaşıp kulaklarımdan içeri süzülüşünü hissettim. 

(...)

Altay Öktem'in Yagaracı Ruhlar hakkındaki yazısı: Yeni Gerçekler İçin Yeni Bir Gerçeküstü

"YAYGARACI RUHLAR" - ILGIN YILDIZ - Komşu Yayınları: 58 / Öykü: 4 
1. Basım: Mart 2010 / ISBN: 978-975-6198-88-9 /Sertifika N0: 10748 / 136 syf / 10 TL 
Genel Yayın Yönetmeni: Enver Ercan
Editör: Bülent Usta 
Baskı ve Cilt: Kurtiş Matbaacılık








HAYATIN PEŞİNDE 

UĞUR SENCER, 1968’de İstanbul’da doğdu. MSÜ’de Sinema öğrenimi gördü. Uzun süre turizm, uçakçılık, hizmet sektöründe çalıştı. Öyküleri çeşitli dergilerde yayımlanan yazar, 2010'da "Sabahattin Ali Öykü Ödül"ne değer bulundu. “Hayatın Peşinde” ilk öykü kitabı.

İnsana kanat takmak... Bir köpeği suya gömmek... Arka sokaklarda kraliçe iğnesi aramak... İçinde demirden çubuk taşıyan bir Monica olmak... 

“Yıktım bütün hotelleri içime attım! İçinde otel olan bir adama dönüştüm. Gözümün önünde süt dolu memeler, dev bir kedi, hayalet bir Tomçe, demirden bir çubuk; gastenin TV sayfasında sabahları bakıyorum, ‘filanca kanalda... Fransız yapımı savaş filmi, yakın zamanda Balkanlarda çekilen bu tarihi filmde...’diye bir yazı görür müyüm diye.” 

İnsan olmanın ve yaşamak zorunluluğunun ardındaki gizi misyon edinmiş 12 kahramanın gözünden, Braşov’un karlı dağlarından Antalya’nın nemli sıcağına “Hayatın Peşinde” öyküler.

Hayatın peşinde insaniyeti sınamak. 

“Teker Teker...”, “Akşamcının Güneşi”, “Kaza Yapmış İnsanlar”, “Giden”, “Nişan”, “Bir Pazar Sabahı”, “Birlikte”, “Cemaat”, “Aman Bre Luka”, “Kan, Ter ve Gözyaşı”, “Şarkı Sözü” ve “Hayatın Peşinde”… Toplam 12 öykü. 



"HAYATIN PEŞİNDE" - UĞUR SENCER - Komşu Yayınları: 83 / Öykü: 5 
1. Basım: Aralık 2010 / ISBN: 978-605-5497-09-5 /Sertifika N0: 10748 / 160 syf / 12 TL 
Genel Yayın Yönetmeni: Enver Ercan
Editör: Bülent Usta 
Baskı ve Cilt: Ege Basım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder